Frivilligcenter Ikast-Brande søger daglig leder

Som leder af Frivilligcenter Ikast-Brande er den primære opgave i samarbejde med bestyrelsen at videreudvikle vores velfungerende Frivilligcenter for foreninger, borgere og kommune.

Frivilligcentrets formål:

  • At synliggøre og fremme det frivillige arbejde i hele kommunen.
  • At formidle kontakt, koordinere og medvirke til at danne netværk på det
    frivillige område
  • At sikre igangværende projekter og være ”tovholder” for fremtidige nye
    projekter.
  • At understøtte vore medlemsforeninger gennem hjælp til f.eks. fundraising,
    partnerskab, netværksmøder, temadage og kurser.
  • At sikre en anerkendende dialog mellem kommune og de frivillige foreninger

Vi søger en leder som:

  • Er strategisk, udviklende og visionær
  • Er en god kommunikator og formidler
  • Har erfaring med frivilligt arbejde
  • Har kendskab til fundraising
  • Har relevant uddannelse/efteruddannelse
  • Har gode organisatoriske evner og gerne erfaring med projektledelse
  • Kan skabe gode rammer for aktører på det frivillige område
  • Brænder for det frivillige arbejde og har social kompetence og forståelse

Bredden i opgaverne betyder, at du skal være fleksibel og have et stort overblik. Du er den eneste fast ansatte i Frivilligcentret, men har mange frivillige kolleger. Du skal kunne arbejde selvstændigt og trives med hele processen fra, at nye initiativer opstår, til de er omsat og virker.

Løn og ansættelsesvilkår

Stillingen er en fuldtidsstilling, hvor hovedparten af arbejdstiden ligger mellem kl. 8 og 16, men der vil være aften- og week-end arbejde i forbindelse med interne og eksterne arrangementer.

Løn aftales med udgangspunkt i den overenskomst, som naturligt dækker den valgte ansøgers baggrund.

Stillingen ønskes besat pr. 1. august 2018.

Sådan søger du stillingen

Send din ansøgning med relevante bilag til [email protected] senest mandag den 28. maj 2018.

Vi forventer, at holde ansættelsessamtaler torsdag den 14. juni fra kl. 15,30. En eventuel 2. samtalerunde vil være tirsdag den 19/6 fra kl. 15.00.

Hvis du vil vide mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte bestyrelsesformand Eddie Sørensen på tlf. 28 72 69 36.

Download opslaget i PDF